Jazakallahu Khairan

Wednesday, February 23, 2011

Isu Aqidah & Keprihatinan Masyarakat


.Misi menyelamatkan aQidah.

~Murnikan kehidupan dengan Memberi~
setiap sen yang disumbangkan membuahkan kesyukuran diakhirat kelak

Sungguhpun beberapa kali telah melibatkan ahli dengan bantuan kebajikan, seringkali membuat aktiviti melibatkan orang kampung dan di kawasan perkampungan. Persatuan Siswazah Sabah cawangan Kota Kinabalu telah mula melangkah setapak lagi ke hadapan dengan mengambil sebuah kampung sebagai kampung angkat sebagai tanda keprihatinan terhadap masyarakat dan isu aqidah.


Kampung Padas Baru, Tebobon telah terpilih dalam mendapat 'kasih sayang' yang sewajarnya. Justeru, bantuan derma diperlukan untuk membaikpulih kemudahan di kampung tersebut; antaranya


Surau

Kelihatan seperti memerlukan jasa baik jika ada pihak yang sudi menyumbangkan cat, papan, pintu, cermin, meja. kerusi..

Sumbangan wang selebihnya akan disalurkan untuk pembelian sejadah, iqra, al-quran dan beberapa kelengkapan penting lain.

Aktiviti memasyarakatkan masyarakat setempat juga perlu diadakan bagi mengukuhkan persaudaraan sesama kaum muslimin di area ini, di samping mengeratkan hubungan silaturrahim bersama PSS. Pengisian atau talk dengan muslimat dan remaja-remaja.

Remaja dan anak-anak kecil perlu dimurnikan serta didedahkan dengan asas dan nilai agama. Program-program berbentuk kerohanian wajar dilaksanakan dari semasa ke semasa. Golongan inilah yang bakal meneraju penduduk setempat. Berbentuk game dan pemantapan akademik serta rohani.

Ikhlaskan hati, ringankan diri untuk menderma ke:
CIMB :1101-5026453-52-7

semoga 10 sen yang didermakan mampu memberatkan timbangan pahala di akhirat kelak :)

Gambar dan keterangan lanjut boleh klik SINI berkenaan Kg. Padas Baru

No comments: