Jazakallahu Khairan

Thursday, February 18, 2010

Kerja Amal, Bakti Untuk Sekolah.

Semenjak sekolah bertukar takhta, satu persatu perihal sekolah mula melalui proses transformasi. Hasil penggantian hari persekolahan 3 minggu berturut-turut, cuti Tahun Baru Cina turut dipanjangkan kepada 1 minggu. Apapun, cuti kali ini amatlah sesuai untuk para pelajar membuat persiapan menghadapi peperiksaan menjelang buka sekolah nanti.

Kalau dulu, sekolah glamor dengan surat-surat amaran untuk pelajar bermasalah. Sekarang, pelajar berlumba-lumba mengumpul merit menjauhi demerit. Oleh yang demikian, sesetengah pelajar akan lebih terdorong untuk melakukan kerja amal serta meningkatkan prestasi diri bagi memperoleh merit. Walaupun hakikatnya, beramal kerana Allah :)

Pada Rabu dan Khamis baru-baru, pelajar Pra-U atas diberi peluang untuk mendapatkan merit lebih. Beralasankan faktor kerajinan, kebosanan mahupun dasar tanggungjawab masing-masing berusaha menghadirkan diri.

Rabu - 17 Feb 2010
Kerusi dan meja kayu yang rosak dicerai-ceraikan.Kayu-kayu yang masih elok dicantumTerjadilah proses inovasi

Tidak lupa takziah buat seorang sahabat yang mengalami kecederaan sedikit parah akibat kemalangan motosikal beberapa hari lepas.

"Ingatkan ada belajar. Sebab tu aku datang."

Kesian kawan sorang ni. Apapun, kami cuma mengarahkan 'pesakit' ini berehat di tepi sambil muhasabah diri.
Picture captured by safiyyah

p/s: Berhati-hati dijalan raya. Pandu cermat jiwa selamat.

Khamis - 18 Feb 2010

Usai mengemaskini bilik baru Sri Hikmah, kami beralih mencantikkan dinding-dinding sekolah.
Safiyyah dan Lutfiyyah fokus dalam operasi
Sekolah ini tempatku mengenal diriTahun terakhir bergelar pelajar sekolah

Banyak kenangan tercipta di sini. Mengenal insan murabbi, bertemu sahabat sejati, guru-guru mithali, rakan-rakan yang baik hati dan junior-junior yang baik budi.. Ntah bila lagi boleh mencurahkan bakti.

No comments: