Jazakallahu Khairan

Saturday, February 6, 2010

Gotong-Royong Perdana dan Promosi!

Hari ini bersamaan 06 Feb 2010 telah diadakan Gotong-Royong Perdana di SMK TBBN. Untuk julung kalinya gotong-royong pada kali ini cukup meriah dan memberangsangkan. Pengetua baru kali ini cukup serius dalam melakukan perubahan. Go Mr. Loh! hehe.

Seperti biasa, Pra-U atas ditugaskan menyambut kedatangan para tetamu dan ibubapa. Cukup memenatkan tapi agak berbaloi. Suka melihat semangat perpaduan yang ditonjolkan terutamanya dari kampung-kampung yang terdekat. Bak kata YB Jainab "Inilah semangat 1 Malaysia! Penduduk kampung dan para ibubapa harus memberikan sokongan kepada pengetua di sekolah ini walaupun berbangsa cina." Dalam turun padang sempat juga YB dan rekrutnya mempromosi, undilah BN Sepanggar. Cukup bersemangat.

Pelancaran Gotong-Royong Perdana pagi tadi turut disertakan bersama pelancaran Tabung Dana Kasih. Harapnya pelajar tertentu akan mendapat manfaat dari sumbangan berkenaan.
Sumbangan mereka kepada sekolah, pemotong rumput.

Terima kasih. Gotong-royong yang dijalankan pada kali ini lebih sistematik. Pembahagian kumpulan mengikut A, B, C hingga Q bermula dari meja pendaftaran.
Dinding yang mula menjalani proses rawatan Pintu-pintu dibaiki dan diperbaharui
Tangga-tangga mula mendapat perhatian

Serta bermacam-macam lagi tugas di setiap kawasan. Alhamdulillah~ gotong-royong berakhir pada jam12 tengahari. Setinggi penghargaan buat wakil Politeknik KK dan Pasukan bomba&penyelamat yang sudi turun padang menyumbangkan tenaga.Golongan berfikir, ada yang perlu anda renung ;)

No comments: