Jazakallahu Khairan

Tuesday, August 18, 2009

Cukuplah hanya ini.

Ya Allah, perkuatkanlah kaki ini melangkah,
Berilah padaku ketenangan sekelumit cuma menghadapi perit hidup ini,
Leraikanlah apa yang kusut,
Lunturkanlah kesakitan ini bercucuran bersama air mata,
Khuatir satu tika aku tidak terdaya lagi.

Kerna aku hamba yang lemah,
Ku mohon pertolongan,
KasihMu
Kesabaran,
Sinar cahaya dan
Kekuatan dariMu ya Rabbul Izati,
hanya padaMu tempatku meluah dan bergantung.
Ku kembalikan segala kepayahan dan penyelesaian kepadaMu Yang Maha Mengetahui,
Semoga dengan keresahan ini membuatkan diriku lebih dekat denganMu.
Wahai Tuhanku,
Ilhamkanlah daku untuk terus bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau
kurniakan kepadaku,
dan kepada kedua ibubapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh
yang Engkau redhai. Dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam
jiwaku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadaMu dan sesungguhnya aku termasuk
orang-orang yang berserah diri kepadaMu.


p/s: Wahai diri, pautlah hatimu pada Allah... Hanya Dia yang diperlukan :'(

Bolehkah cukup sekadar ini?

No comments: