Jazakallahu Khairan

Monday, January 31, 2011

Berhujung minggu di Sipitang

29-30 Jan 2011 mencoretkan 1 lagi memori indah. Buat pertama kalinya menjejakkan kaki ke Sipitang membantu menjayakan program Qiam Perdana KRU cawangan Sipitang bersama rakan-rakan seperjuangan. Anggaran 2 jam setengah perjalanan, menghilangkan penat. Pelik, mungkin kerana teruja dapat bersua dengan sahabat seperjuangan KRU di Sipitang.
kamera tertinggal di rumah pabila asyik mendengar celoteh cik Nafisah, kamera phone pun jadila :)

Jam 4.20 petang, rombongan pertama sampai ke Masjid Haji Hashim. Peserta kelihatan berlegar-legar disekitar masjid tatkala menanti meja pendaftaran dibuka. Terima kasih kepada kancil merah kepunyaan En. Fazren yang cukup berjasa.

Program berlangsung dengan mukadimah pemberian taklimat dan penghargaan alu-aluan kepada para peserta program. Peserta seramai 25 muslimin dan 19 muslimat menjadi penyeri di sepanjang aktiviti berlangsung. Masing-masing mempunyai kelebihan dalam berhujah, bertutur juga dalam berlakon. Bersemangatkan laungan "Satu.....Akidah!"
sesi memberi 4 rukun

Tunjuk ajarku Sifu - Akhi Arif dan Akhi Amin

Mereka geng lidah. Sibuk berbincang berkenaan si buta

Udara Sipitang cukup bersih dan nyaman, lebih-lebih lagi di waktu pagi. Usai berqiam, aktiviti di teruskan dengan beberapa aktiviti ringan dan slot terakhir iaitu "Berhasilkah aku?"
pantai di belakang masjid~ saya xtipu. Sangat cantik dan segar

Wakil PSS dan KRUKK bergerak kembali ke lapangan asal tepat jam10 pagi menaiki bas express. Tiba di terminal pada jam 12 lebih. Buat yang berminat untuk ke Sipitang, tiket KK-Sipitang bernilai RM15 sahaja.

Akhirul kalam, semoga sahabat-sahabat Sipitang terus istiqomah dalam memajukan diri dan masyarakat setempat bersesuaian dengan tuntutan Islam. Syukran jazilan atas jemputan dan memori yang indah sepanjang waktu di sana.

Sepantas awan berarak, ku harapkan diri ini juga akan terus bergerak.

3 comments:

Hasmadi Hasbi said...

Salam, subhanaallah, bestnya qiam perdana di sipitang.. rindu berprogram dgn PSS & KRU..

Nashrah Basyirah said...

Alhamdulillah, sampai jg kami ke sna. insyAllah akan ada peluang berprogram dgn PSS&KRU lg kalau berada di Sabah :)

Naf's said...

Assalamualaikum..sangat bestkan layanan team sipitang..