Jazakallahu Khairan

Monday, January 17, 2011

Perlu Bercakap Baik, Bersemangat, Berani dan Berdisiplin!!


Alhamdulillah setinggi-tinggi kesyukuran atas keizinanNya program Qiamullail Kelab Remaja Ukhuwwah cawangan Kota Kinabalu telah berjaya dilaksanakan dengan bantuan anjuran daripada Persatuan Siswazah Sabah. Qiam Perdana ini dilaksanakan bermatlamat melahirkan para daie yang berkualiti. Program yang dirangka telah diadakan pada 8-9 Januari bertempat di Masjid Universiti Malaysia Sabah.

Bagi melahirkan peserta yang lebih berkualiti, penganjur telah menetapkan kuota kepada 50 orang peserta bagi qiam kali ini. Hasil gabungan dari sekolah yang pelbagai-SMK Tebobon, SM Perempuan Likas, SMK Likas, Maktab Sabah, SM Agama Kota Kinabalu dan juga jemputan khas mujahid mujahidah dari KRU Tuaran, penyertaan mencapai 44 orang.

Qiam pada kali ini berlainan sedikit daripada qiam-qiam yang sudah. Selaku penggerak, tidak sewajarnya terus memberi tanpa perlu menerima input-input yang baru. Kali ini AJK KRUKK selaku tuan rumah turut menjadi peserta yang bersedia untuk diprogramkan oleh PSS. Pengisian yang disampaikan cukup berguna. Peserta didedahkan dengan pelbagai aktiviti yang melibatkan keyakinan dan kepimpinan dalam diri. Turut disajikan dengan tips-tips sebelum, semasa dan selepas berucap sebagai persediaan kepada para daie untuk turun ke medan dakwah.
Subhanallah~

Gambar dan rujukan lanjut di: PSSKK atau sini

p/s: Program seterusnya akan menyusul :)

No comments: