Jazakallahu Khairan

Thursday, October 15, 2009

Menitip Kasih YKS

Rasulullah SAW bersabda;
Barang siapa yang memelihara seorang anak yatim dengan memberi makanan dan minuman dengan puas, maka Allah SWT memasukkan ia ke dalam syurga kecuali ia melakukan dosa yang tidak dapat diampuni.
Riwayat At-Tarmizi

Pada 11 Oktober yang lepas, Persatuan Pelajar Islam dan Pembimbing Rakan Sebaya SMK Tobobon telah mengadakan lawatan kemasyarakatan ke Pusat Kebajikan Yayasan Suria, Tuaran. Seramai 60 anggota yang terlibat dalam menjayakan lawatan yang telah dirancang sejak awal tahun lagi.
Dalam seharian puas kita memikirkan soal masalah diri yang tidak pernah selesai, hakikatnya pernahkah kita mensyukuri nikmat yang Allah berikan? Sedarkah kita lebih ramai yang menghadapi masalah yang lebih rumit bahkan mereka boleh terus berdiri walaupun hanya bertemankan kehidupan yang serba kekurangan.

Alhamdulillah walaupun kali ini saya tidak terlibat secara langsung dalam program yang dijalankan tetapi sudah cukup untuk disyukuri tika dijemput selaku pemerhati.

Tahniah buat adek-adek sekalian yang atas keberjayaan pelaksanaan Program Titipan Kasih :)

Pelbagai aktiviti yang dirancang cantik alunannya setelah dijalankan.



Teruskan menitip kasih buat mereka yang lebih memerlukan.

Hadis riwayat At-Tabrani, Rasulullah bersabda;
Di antara cara melembutkan hati seseorang, hendaklah mengusap kepala anak yatim.

Saya tertarik pada kata-kata Penolong Kanan 1 SMK Tobobon di ambang Perasmian Majlis Penutupan,"Walaupun anda berada di sini, tidak bermakna anda dilupakan. Manusia semuanya sama di sisi Allah. Hanya amalan yang membezakan kita."

No comments: